Min hår-revolution

Gick igenom min instagram och blev typ själv förvånad över hur många olika hårfärger jag haft på bara några år (snart fem), så tänkte det skulle vara kul att lägga upp. Känns som man knappt minns ens att man haft vissa frisyrer. 


Var väl 11-12 första gången jag färgade håret ( i någon mindre naturlig färg) men börjar från när jag skaffade instagram för är dom bilderna jag använder nu. 

Första bilderna: 
april 2012 när jag skaffade för första gången hårförlängning i nail hair, där man sätter fast 100-200 slingor separat med ringar. Gjorde även ombre. 

Sommar 2012:

Gjorde om min ombre till en dip dye genom att lägga i blå och lila färg i de partier jag var blond. 

Höst och vintern2012.

Gjorde ingen mer färgning på ett halvår, tog ut extensions och lät färgen tvättas ut. Hade min naturliga hårfärg igen med lite blonda slingor kvar. (Ingen hårförlängning). 

Vår 2013: 

Fortfarande uppehåll av färgning. 
Åkte till Miami där mitt hår solblektes som fan och gick från brunsvart till mellanbrunt på endast en vecka

Sommar 2013:

Blekte håret blont och slängde direkt i turkos (som ser blått ut) och lila direkt.

Sommar och höst 2013:

Det lila tvättades snabbt ut under en utlandsresa med mycket badade ut och det "turkosa" blev till ljusblått. Gillade den urtvättade färgen och behöll den ett tag.

Vinter 2013:

Fyllde bara på med mer lila. Lät det sen vara och det lila blev rosa. 
Så rosa och blå dip dye.

Vinter 2014:

Var "tvungen" att vänta ett helt år innan den blåa färgen tvättades ut (blåa pigment sitter som tusan). När det blåa övergick till grön så helt spontant och oplanerat färgade jag håret rosa. Vilket än i dag är min favorit av alla hårfärger jag haft. Var inte ens meningen att det skulle bli rosa haha.

Vår och sommar 2014:

Eftersom rosa färg består av röda pigment så tvättades det ur jättefort och blev inte långvarigt. Färgade då till mörkrött. Råkade bli väldigt mörkt, känner inte igen mig själv i dessa bilder haha.

Resten av 2014 lät jag bara mitt hår vara. Färgen fick tvättas ur och bara vila. Var en ganska skabbig färg men hade slut på idéer.

2015:

Detta är den sista "galna" färgningen jag gjort. En lila/rosa färg i hela håret. 

2016: vid årsskiftet fick jag plötsligt idéen att bli blond igen. Håret var ganska urtvättat efter att inte ha färgat håret på typ 8 månader, men hade färg kvar. Ni ska bara veta vilken process det har varit att få håret blont igen.

Har gjort (allt hemma faktiskt):
Avfärgning av vitaminbrustabletter och head and shoulders.
Blekning och åter blekning.
Testat tre olika silvershampoo.
Askblond hårtoning.
Färgbomber.

September 2016 - och nutid.

Och som en blixt från en klar himmel så kom jag på att jag skulle klippa av mig allt hår plötsligt. Kände att blont hår var för tråkigt så då klippte jag av mig håret. Kanske det mest sponta jag gjort med håret nånting, haha. 

Jag har nu kommit på vad nästa hårfärg blir. Men vet inte när jag ska färga för det är ju svårt att få blont igen om jag vill bli blond sen. 

Kan tillägga att all färgning har jag gjort själv, så döm inte om det inte ser så lyckat ut jämt haha.

Vilken gillade ni bäst? 




Kom ihåg mig?