Årssummering 2016

Tänkte göra världens snabbaste summering av 2016, tyvärr med få bilder.

Tänker att jag gör det för att kunna gå tillbaka senare och se, eftersom jag på riktigt har världens sämsta minne så måste jag anteckna för att minnas såna hära saker.

Kan börja med att 2016 har varit ett av de bästa åren på länge, men också ett av de tuffaste. Inte "tufft" som i dåligt, utan mer som i jobbigt,kämpigt, men på ett bra sätt.

Januari (egentligen redan i dec-2015) fick jag äntligen rätt hjälp mot min panikångest. Hamnade äntligen hos en person som tog tag i problemet direkt och gav mig rätt verktyg. Jag var tvungen att omprogramera mig och lära mig leva livet igen, för första gången på flera år, trots ångest och panikångest. Detta är det absolut tuffaste jag varit med om, men även bland det bästa. Var tvungen att gå emot mina största och värsta rädslor men det var enda sättet att bli fri min dagliga ångest.

Även här under januari när jag var i full gång med min KBT, så träffade jag en vovve som jag totalt kärade ner mig i - Myran. Blev tillfrågad att vara dagmatte åt henne och jag sa direkt "ja". Bland de bästa beslut jag nånsin tagit. Har fått äran att tagit hand om henne nästa varje vardag i snart ett års tid nu. Hon är den bästa hunden någonsin och hon har varit enormt stort stöd.



Februari-maj: fortsatte med min KBT och detta var nog de jobbigaste månaderna (tillsammans med januari). Det enda positiva med denna månad är att jag blev blond haha. 

Juni-juli : skrev in mig på Navigatorcentrum och anmälde mig till Summer-NAP som var en sommaraktivitet för ungdomar. Trodde ALDRIG att det skulle vara något jag skulle klara av med tanke på min panikångest och att jag hade knappt gått hemifrån på två år. 
Hade "the time of my life" och träffade massor av underbara människor. Började vara ute mer, gå mer och mer emot rädslor och fick tillbaka en bit av mitt liv. 

Augusti: sommaraktiviteten tog slut men min tid i Unga i huset började. Typ samma som sommaraktiviteten men nu varje vardag förmiddag. 

September - december: fortsatte att gå på Unga i huset och mår bättre och bättre hela tiden. Har träffat nya människor, provat på nya saker och besökt nya platser. Klippt av mig håret för första gången sen jag var liten och trivs som fisken i vattnet! 

Haha det var min snabba summering. 




Kom ihåg mig?