Inspiration

 
Sen vi flyttade till villa så har vi varit utan ett badkar. Försöker övertala mina föräldrar att skaffa ett, men de kostade istället på en helt ny dusch och duschväggar. Jag visste inte att man kunde sakna ett badkar så mycket! Försöker nu istället att övertala dom att köpa ett utekar, då vi inte har plats inomhus.Var inne på badshop.se och hitta ett par riktigt coola "utespa" som det kallas. De brukar vara svindyra så jag tänkte mig en badtunna, men detta lät ju sjukt praktiskt. Har ni nånsin hört talats om spabad som blåser upp sig själv? Det hade jag aldrig hört talats om förrän nu.
 
Detta är utebadkar som heter MSpa Castello B-141 Portabelt, och blåser upp sig själv på tio minuter. Det rymmer upp till 6 personer och alla dess funktioner styrs med en kontroll. Hade varit sjukt mysigt att ha en sån på tomten.
 
Utespa MSpa Castello B-141 Portabelt
 
Tyck inte att jag är konstig, men jag brukar sitta och kolla på fina badrumsbilder för inspiration. Finns sjukt fina bilder med designade och snygga avancerade badrum. Drömmen hade varit att ha ett badkar stående mitt i ett stort badrum. Om man verkligen fick drömma; tänk att ha ett lyxigt badkar bredvid ett stort fönster i en lägenhet högt upp med fin utsikt. Jag hade kunnat stanna där i badet för evigt då. En annan grej jag brukar drömma om är att man bor i ett varmt land och har ett badkar utomhus. Tänk ett vanligt badkar utomhus omringad av växter eller liknande. 
Tycker om att kolla på inspirationbilder för att det finns alla möjliga former. Förutom fristående kar mitt i rummet så är det snyggt med en nedbyggt, eller vad man kallar det för. Tycker det är typ konst. Om man hade haft pengar och kunna bygga vilket badrum som helst så hade jag velat haft antingen ett badkar eller dusch mitt i rummet. Har sett duschar som också är fristående och står mitt i rummen. Det snyggaste jag sett på nätet en gång var en dusch som hade golvet täckt av lena stenar, och vattnet "regnade" på en när man duschar. Måste kännas som att man står ute i ett paradis under varmt regn. Hur underbart?!  Jag kan inte vara den enda som finner sånt här intressant.. 
Men om man ska vara lite mer realistisk, så fanns dessa badkar på badshop.se som var lite speciella. 
 
 



Kom ihåg mig?