Vad händer med Sverige?

Vart är Sverige på väg egentligen? Jag kommer ihåg när jag var på min resa i Miami och nästan varje morgon när man tittade på nyheterna  så hade det varit en skjutning på gatan där någon hade dött. Nu läser man ju hela tiden om hur folk blir dödade här i Sverige. Nästan varje dag står det om en ny som dött genom antingen överfall med kniv eller skottlossning. Jag kommer ihåg hur brutalt jag tyckte det var i Miami och att jag tänkte att det är tur att det är mycket bättre i Sverige. Sverige har inte bara blivit rasistiskt plötsligt, det har även blivit ett land där de överfaller en i joggingspåret och skjuter på öppen gata i Stockholm. Och alla dessa bombhot! Bara här i lilla Östersund som jag bor i har det varit löjligt många bombhot. För några år sen dök det upp en ny misstänkt "bomb" hela tiden. Utanför polishuset, mataffärer, en skola osv.  Typ sju minuter ifrån mitt hem hade någon lagt en "bomb" utanför Lidl. Det var en dom låda men de var ändå tvungen att evakuera alla som bodde i närheten och ett bomdteam från stockholm kom upp. Alla bombhot utanför mataffärer och en skola var tomma lådor, men de måste ta alla hot på allvar. Speciellt när det var en bomb utanför polishuset för några år sen som var en riktig bomb. Jag kommer ihåg hur hela dörren var intryckt och det låg glas överallt efter att de var tvugna att explodera bomben. 
Känns så konstigt att vi som bor i typ världens tryggaste land ändå får läsa om hur folk blir mördade här varje dag. Finns det något land i världen man kan känna sig trygg i?

Update:
Jag kom på en till sak som egentligen skrämmer mig mest. Ica-butiken som ligger närmast mitt hem(där jag bodde förut och hade bott i 16 år) var det för nåt år sen en man som gick in i butiken med en yxa. Han hade sagt att hans mål var att gå in och bara döda någon. Som tur var så var det en anställd där som brottade ner mammen men den anställda blev träffad av yxan i armen tror jag det var. Fatta vad hemskt att i den lilla butiken som jag och min familj alltid brukade handla i, ända sen jag var liten händer något sånt. Tänk om man hade varit där! Han hade sprungit runt och jagat folk med yxan. Snacka om skräckfilm! 
Finns egentligen mycket saker att skriva om, jag bor i den kriminellaste området av östersund haha. När jag på Torvallaskolan var det alltid poliser som cirkulerade runt skolan. Även där var det en kille som sprang in med kniv och jagade folk (han var påverkad av droger). Var rån mot matbutiken i samma område samtidigt som jag var i närheten. Och för många år sen (tror det var antingen innan jag var född eller när jag var liten) så var det en kille som dödade sin egna syrra och gömde henne under sängen och hon anmäldes försvunenn och de letade runt i detta område. Varför bor jag på det värsta stället? Hahah.. 



Kom ihåg mig?