Spelnörd

Jag gissar på att de flesta i stan är nere på Yran just nu (eller imorgon). Själv sitter man och ska precis köra igenom de nya spelen jag nyss skaffat. Fick tre spel för ca 300kr sammanlagt! Far Cry 4 är ett ganska nytt spel tror jag. Har sett Far Cry-spelen förut men köpte nu mitt första.  Call of Duty är också mitt första Cod-spel. Tänkte att Call of duty och Battlefield var så pass lika så jag valde då att skaffa Battlefield istället för att skaffa båda (kändes dyrt). Så för några månader sen köpte jag Battlefield Hardline. Men nu blev jag ändå nyfiken på vad Call of Duty var för något så köpte nu ändå ett. Eftersom jag också älskade Battlefield så mycket så köpte jag ett till sånt, ett av de gamla. Köpte 3an eftersom den bara kostade typ 65kr begagnad! Känns inte lika roligt att köra se äldre spelen när man precis kört de senaste. Battlefield 3 känns inte lika roligt som de allra nyaste battlefield för de nya har bättre grejen.
Men älskar man ett spel så vill man ju sen ha alla av dom för att kunna köra så mycket som möjligt :)
Älskade verkligen Far Cry! Otroligt läckert spel! Man är alltså ute i vildmarken och har några vapen på sig. Man får uppdrag man ska göra och ibland stöter man på vilda djur som man måste försvara sig emot (eller så jagar man djuren för att använda dom som bete eller ha användning av deras skinn). Känns som man kan göra ALLT i det spelet.
Köra fordon, flyga. klättra, simma, jaga djur, skjuta fiender, samla och tillverka saker, upptäcka platser, överleva ute i naturen etc.
Man kan till och med joina andra spelare i deras värld. Det vill säga att jag kan hoppa in i deras spel och hjälpas åt. Ganska kul faktiskt att spela med ihop med någon slumpvis nån annanstans i världen.
Man pratar ju inte ens med varandra men ändå kan samarbeta. 

Nu ska jag gå tillbaka till att upptäcka Battlefield 3. Har precis börjat. Hörs!






Kom ihåg mig?