För förbudet mot modeller med bmi under 18

Ett framsteg för världen att de nu gjort förbud i Frankrike mot modeller med bmi under 18. Hade aldrig trott något sånt skulle hända.
Ville göra ett inlägg om detta efter att jag såg att en 19-årig svensk modell som är 180cm lång och väger 56kg(tror jag det var) har fått höra av modellargentur här i Sverige att hon är för stor. Skojar de eller? Jag på mina 163 cm bör väga MINST 50kg för ett normalt BMI. Hon väger redan nu ungefär det jag bör väga och hon är nästan 2 dm längre än mig! De borde ha samma lag här i Sverige. Nej, över hela världen förresten. Borde vara olaglig att ens säga så till någon eftersom de kan bli början på en dödlig sjukdom. Det borde räknas som vållande till annans död. Är ett faktum att många unga tjejer har dött i försök till att uppnå kraven argentur har för att de ska kunna få jobb och "duga". Är uppmuntrande till sjukdom och att ta livet av sig. Denna 19åriga svenska modell är troligen redan underviktig, hur kan de då säga att hon ska bli ännu mer underviktig? Kroppen slutar att fungera tillslut. Är som att säga åt henne skada sig själv tills kroppen ger upp och hon dör.
Är mycket som är fel i denna värld och detta borde göras något åt idag, även i Sverige.






Kom ihåg mig?