Hur hinner man?

Jag har alltså börjat studera igen och läser naturvetenskap just nu. På 5 veckor (jag var bortrest en vecka så blev 4) så ska jag alltså hinna plugga in en hel bok i naturvetenskap! Förutom att jag ska läsa hela boken och memorera så ska jag även göra ett prov, fyra inlämningsuppgifter, två labrationer och sen en muntlig sluttenta. Huuur ska jag hinna? För att man ska hinna är det beräknat att jag ska studera ca 4 timmar per dag. Jag har valt flex, vilket innebär att jag har rätt att komma till skolan för att få hjälp av lärare men jag behöver inte och får sköta allt hemifrån om jag vill. Så jag sitter hemma och pluggar varje dag numera. Om någon av er lever med ångest eller andra svårigheter i vardagen så vet ni nog att vissa dagar bara har man noll energi helt enkelt. Så de dagar jag ej har någon energi, kan jag inte få något gjort. Varje dag jag vaknar upp utan energi, tappar jag en hel dag pluggande. Sen jag kom hem från Stockholm så känns det som att jag gått runt i sömnen dygnet runt. Jag blev så slut efter resan för det är även psykiskt utmattande och jag brukar bara fungera max tre dagar innan jag blir jättedålig i ca tre dagar igen. Men trots att jag i ca en veckas tid mått mindre bra varje dag så har jag råpluggat 5 av 7 dagar. Dessutom så jobbade jag i helgen, i denna hetta! Jag känner mig utmattad konstant och känns som jag aldrig hinner vila upp mig. (Men skulle ni fråga mina päron så skulle de säga att jag "inte gjort nånting" dessa dagar för de vill typ se mig plugga 24/7). 
Som pricken över i:t så har jag otroligt svårt för att koncentrera mig och har problem med att plugga in saker inför ett prov. Jag klarar inte av prov längre för jag kan inte trycka in så mycket information på en och samma gång. Samma sak när jag läser texter, jag kan bara minnss de två första sidorna, blir det mer information så försvinner det första jag läste. Så här är det fullt med ångest eftersom jag är 5 dagar sen med att göra provet. Jag har kontaktat skolan för att få träffa någon som kan hjälpa de som lever med ett "handikapp" (är ju svårt med ångest, koncentrationssvårigheter och lagra information i ett huvud fyllt med ångest). Hoppas på att det finbs någon seriös som kan hjälpa. Men när man är vuxen så är det ju mycket "sköt dig själv". Så jag får väl bara plugga på. Mår inte toppen en enda dag dock, men det får det väl vara värt!

Trött tjej i mysoutfit





Kom ihåg mig?