Miami, jag saknar dig!

ÅÅÅÅÅÅHH...! Satt och kollade genom gamla bilder på fb och halkade in på denna. MIAMI! Helt sjukt att det nu har gått ett halvt år sen jag var där. Saknar det så otroligt mycket! Att äta hotellfrukost varje dag, ligga på stranden hela dagen och sen shoppar man hela kvällen och käkar sen middag mitt i natten innan man går tillbaka till hotellet för att sova i sviten. VÄRLDENS BÄSTA SEMESTER,JA! Känner att USA är mitt hemland. Jag skulle varit född där istället men råkade kraschlanda i Sverige, haha. Drömmen är ju att få bo där. Hade jag haft tillräckligt med pengar så hade jag åkt dit och pluggat NU, och sen gärna åkt tillbaka för att bosätta mig där. Miami hade jag inte tackat nej till att bo i. Varmt året runt. Du kan ligga på stranden och sen bara åka några kilometer så är du i stora köpcentrum med typ 200 butiker.
 
Saknar deras varma mackor och amerikanska pannkakor... Och speciellt att vandra runt på deras gator på kvällerna där du alltid hör musik från olika håll. Människorna nästan bokstavligen dansade nerför gatorna, dygnet runt. Man såg alla sorters människor. Allt som jag förut bara sett på TV fick jag nu äntligen se i verkligheten. Såg polis som arresterade några utanför restaurangen där vi käkade middag med Steffy och hennes pojkvän. Så säger han "Det är som på Cops på TV". Haha precis vad jag också tänkte. USA har alltid varit landet jag drömt om att få åka till och är alltid fascinerad när jag ser saker om USA på tv, och nu fick jag uppleva det själv. Deras gula skolbussar förresten. Går inte att beskriva hur knäppt det känns att få se det i verkligheten bara. Jag tycker detta land bara känns så spännande. Jämförde allt jag såg med Sverige. Mycket är verkligen annorlunda. Båda bra och dåliga saker, såklart. Men där kände jag mig väldigt hemma. Ta mig tillbaka..
 



Kom ihåg mig?