Räddning för skadat hår

Det är kul och hålla på och ändra håret. Det enda tråkiga är att det förstörs så mycket. Om håret aldrig kunde ta någon skada, så skulle jag seriöst färga håret varje dag. Önskar att håret aldrig kunde skadas och gå av. Hade varit kanon! Jag har blonderat mitt hår från kolsvart till platinablont flera gånger, så mitt hår var i hemskt skick ett tag. Klippte bort mycket med hittade även saker som räddade mitt hår. Finns miralkurer som faktiskt funkar. Kan ju verkligen rekomendera Moroccanoil. Det reparerar håret. Känns ju bättre att reparera så mycket som möjligt istället för att behöva klippa av sig det. 

Har man väldigt skadat hår efter hårfärgning men vill ändå inte klippa sig så finns det några tips.
  • Att ändå klippa topparna är något som har stor betydelse. Klipp bara nån cm så hindrar du hårstråna från att dela sig. (för då är det kört).
  • Använd bara lite shampoo och MYCKET balsam.
  • Använd leave-in balsam. Balsam du lämnar kvar i håret efter duschen.
  • Håroljor. Jag använder det mest på hårtopparna. Ser och känner skillnad på direkten!
  • Hårinpackningar en gång i veckan.  Har du väldigt skadat hår så kan du använda det flera gånger i veckan istället.
  • Låt håret självtorka istället för med hårtork
  • Borsta inte håret när det är blött för det är mer känsligt då.
  • Försök att inte platta eller locka håret.
  • Om du måste använda hårtork eller platta/locka håret så gör det på så låg värme som möjligt.
 
 
b-

fast, jag brukar borsta håret när jag har hårinpackning när de är blött, istället för att dra i det när det är torrt, och flera frisörer som jag har pratat med har sagt att det är bra, för de verkar ju samtidigt. Sen ska man schamponera in håret två ggr, helst, annars försvinner inte smutsen. :)) men tänkte på, Moroccanoil, vart finns det och hur mycket kostar de?:)




Kom ihåg mig?