Om Justin Bieber i Globen

(Detta inlägg är långt. Men läs ändå,hehe!)
 
Jag åkte ner med flyg till huvudstaden i tisdags för att se Mr Bieber himself. Har väntat i fyra år på att han skulle komma till Sverige och har suttit här med biljetten i 9 månader. Slogs om biljetterna och lyckades haffa några. Dölycklig! Detta är killen som inspirerar mig till tusen. Fann hans videor av en slump på youtube innan han ens var känd och tyckte att han var så talangfull. Typ ett halvt år senare så började fler uppmärksamma honom och jag och några andra började ladda  ner hans videor från youtube. SEN kom hans första singel One time och då bara spred sig Bieber-fever och alla visste vem han var. Varför jag är så fast för honom är för att jag har varit där sen början. Jag var en "Belieber" innan det fanns ett ord för det, och jag är kär i hans personlighet. 19 år idag men så mycket klokare och godhjärtad än alla andra ungdomar. Han har förändrat livet för miljontals människor och ger bort pengar för att hjälpa fler. Offrat allt för sina fans och Oprah säger att han är den största sen Michael Jackson. DÄRFÖR är jag en Belieber. Inte för hans musik bara, utan för den han är.
 

Så..tillbaks till själva resan och konserten..
Vi landade i Stockholm mitt på dagen. Efter några timmar på stan så åkte vi till Grand hotell där han bodde. Det var  lite fans utanför (men jag trodde det skulle vara fler). Poliser och vakter stod där med och fansen skrek "We want Justin" och gallskrek lite då och då när de trodde att det var Justin som kom ut från hotellet - vilket han inte gjorde förrän precis innan konserten. Vi stod där iallafall nån timme. Så jag har stått och varit lite "stöd" där jag med, haha.
 
 
Konserten där emot var crazy. När vi kom dit så hade förbandet redan spelat och de flesta var reda på sina platser. Vi behövde inte ens köa in för vi var så sena. Alla var jättapeppade och de skrek ramsor och gjorde vågen typ varannan minut. Ibland blev det även en "skrik-våg". Några fans började skrika på ena sidan lokalen och tillslut satt hela lokalen och bara skrek ut för ingenting.  När nedräkningen sen började på skärmen så skrek alla så jag trodde jag tapapde hörseln. Musiken var inte så hög, men man blev döv pga alla skrik! Herregud, jag tror det överdrev lite. De skrek verkligen allt de kunde, och då hade inte ens Justin kommit ut på scenen än!
      När det sen började så kom han utflygande med 3 meters(tror jag det var) vingar. Och så körde hela konserten igång. Ni kan ju läsa i nyhetstidiningarna hur resten var, för de har ju skrivit på t.ex. expressen.se varje kväll.  Konserten var awesome, men fansen är ett h*lvete. Jag trodde jag var lite hysterisk - men tydligen INGENTING i jämförelse med andra.... de svimmade ju och höll på.
 
Introt på konserten: Kan lägga upp fler videor sen.
 
 
 
Efter konserten så skulle nästan 15 000 människor ut. Det blev kaoz jao! Och när vi kom utanför globen så trodde några att de såg honom i ett fönster på globen, så de började hysteriskt skrika och springa och knuffas. Har aldrig någonsin blivit så klämd. Tänk er 15 000 människor som skulle ut och iväg samtidigt... DET GÖR JAG ALDRIG OM! Sen skulle några tusen ner till tunnelbanan. DET var kaos. Tog längre tid att köa till tunnelbanan än till själva konserten.
 
 
Men vill avsluta detta med att detta är något jag har drömt om att få uppleva. Hade jag haft golden cirkel platser  eller meet and great, så hade nog upplevelsen varit ännu mer fantastisk. Men det får jag ta nästa gång ;)
Ett minne för livet.
 
Bilder och videor!



Kom ihåg mig?