Underviktig är inte heller kul

Det pratas ju idag mest om folk som vill gå ner i vikt. Många ser att vara lite överviktig är jättehemskt och gör allt för att gå ner. Finns folk som kommenterar de som är lite större att dom ska sluta vräka i sig. Men det är faktiskt lika kränkade att få höra att man ska "börja äta mat".  Den hära: till en överviktig - Ska du verkligen ta den där kakan? Till en underviktig - Men herregud ta en kaka till, du är så smal!
Det är samma sak. Det är lika jobbigt och kränkade när man är underviktig, men folk förstår nog inte det.
,
Jag har varit underviktig i hela mitt liv. Enda sen jag var nyfödd och låg i kuvös så har jag varit underviktig.
Jag vill gå upp i vikt men kan inte. Har provat med att träna för att få muskler, äta mera och till och med svullat och inte rört på mig på flera veckor - utan att gå upp ett gram! Jag kan äta hur mycket som helst utan att jag går upp. Jag går istället ner! Det är så sjukt och så fruktansvärt irriterande. Idag åkte jag och vägde mig. Var helt säker på att jag hade gått upp i vikt, men det var tvärtom. Vågen visade 40.8 kg. Jag är 163 cm lång och väger lite mer än 40 kg. Kollar man på bmi-kurvan så skulle jag egentligen väga 52 kg i denna ålder och med denna längd. Jag väger alltså ca 11 kg för lite och dom säger att det är farligt.  Men hur tusan går man upp i viktig då? Ja, jag har t.o.m vräkt i mig chips,godis och massa onyttigheter och sen knappt rört mig en meter och ändå inte lagt på mig ett enda gram. Så hur tusan gör man? Det är på allvar inte roligt. Vill ha kurvor och få mer energi. 
Är trött på att få kommentarer som " Omg, äter du inget?"  "Du har typ inga lår för du är så smal"  och nämner man sin vikt så skriker någon "VAAA??! VÄGER DU SÅ LITE?!".
Så attt vara underviktig är lika jobbigt som att vara överviktig


Skulle inte tacka nej till Beyonce's kropp

Jag har hört att man ska äta bra fast mycket mat, alltså större måltider. Inte hoppa över frukost och istället äta choklad utan hålla sig till riktig mat så man får i sig allt man behöver. Men åt andra sidan har jag ingen aning..

Förresten tycker jag att det var alldeles för längesedan vi sågs, vi borde höras något snart! :)

Hej Babe <3



Nu tävlar ja ut en blogg dator hp compaq mini cq10-800so till ett värde av 1995:- . Jag kommer att utseé två vinnare.



Tävlings reglerna är enkla, de är bara tuta och köra!

I Sammarbete med PriceRunne

@ebba: Du har helt rätt. Det enda som fungerar är att äta mycket mat och när man är riktigt, riktigt mätt så måste man äta lite till. Det kan ta ett tag och varar tufft i början men till slut vänjer sig kroppen. Vad man ska komma ihåg är att man absolut inte ska äta onyttigt godis och kakor - det mår åtminstone jag bara dålig av i stora mängder. Fokusera istället på riktig mat. Ofta är kolhydrater såsom pasta och bröd en smidig metod för att snabbt få i sig fler kalorier.

Jag vet hur det känns! Har också skrivit om detta i min blogg. Läs gärna mitt inlägg här:

http://theperfectlife.soclog.se/p/2012/1/?link=1325602178




Kom ihåg mig?