Spanien

Okej.. såhär är det.

Jag kom hem från utlandet för ca en vecka sedan och har mått absolut skit. Jag blev nämligen plötsligt magsjuk när vi hade ca 4 dagar kvar av semestern, och att bli magsjuk är verkligen min största mardröm. Förutom att jag hade min livs värsta magsjuka så drog även panikångesten igång igen och jag sitter även nu i skrivande stund med en massa panikångest igång, som vägrat lämna mig sen dess.
Så jag har dragit mig för att skriva om resan för bara tanken av den ger mig ännu mer ångest, eftersom jag förknippar vår Spanienresa med magsjuka och i sin tur panikångest. Verkligen olyckligt. 
Innan jag blev sjuk så var dock allt frid och fröjd och jag mådde jättebra och hade det bra på resan.
Vi reste till Gran Canaria, där jag varit förut som 6-åring. Vi bodde denna gång i orten bredvid vi bodde förut. Låg precis intill havet men fanns ingen fin strand förrän två kilometer bort. Hotellet var jättefint med tre pooler, så det gick ingen nöd på oss och vi badade faktiskt ingenting i havet. Åt god mat, promenerade till restauranger längst stranden och hade det allmänt bra. En dag åkte vi till orten bredvid, där vi hade bott för ca 17 år sen, och direkt när vi kom dit så kände jag igen mig. Kändes lite lustigt att man kunde känna igen ett område trots att det var 17 år sen man var där sist. Vi hann med massor av shopping innan vi avslutade dagen på en svensk bar och såg Östersund ta hem vinsten mot Turkiet i fotboll.
Några dagar senare blev jag sjuk, och det blev tyvärr inte den bästa avslutningen på semestern. Tog mig iallafall hem och känns skönt att vara hemma igen. Ska försöka förtränga den sista biten och bara tänka på den underbara 1,5 vecka jag hade innan jag blev sjuk. Semestern var väldigt bra annars.

Här är en slarvigt ihopsatt hög med bilder från semestern. Tog inte med mig kameran så allt är mobilbilder.




Kom ihåg mig?