Rätt nyans av foundation

Det här med att hitta rätta färg/nyans av foundation...finns det nåt svårare? Tror jag var 14 när jag skaffade min första foundation och jag vet seriöst inte om jag nånsin hittat den perfekta. Hittar man äntligen rätt färg så brukar något annat vara fel. För tjock/tunn, för fel hudtyp, inte tillräckligt hållbar osv.
Jag har nu fyra foundations som jag blandar ihop eller växlar mellan. Var för sig är ingen tillräckligt bra. Vet äntligen vilken nyans som passar mig men även om man köper en foundation i "rätt" färg/nyans så växlar dom väldigt mycket från märke till märke.
Har swatchat de fyra olika jag använder, de är av fyra olika märken och av varje märke har jag valt den ljusaste nyansen. Ser ni hur olika färgerna ändå är???!!! Är omöjligt att hitta rätt. Vet att ivory passar mig och att jag har beige ton, så när jag av varje märke försöker komma så nära färgen som möjligt - blir ändå resultatet så olika. Man blir less när man lägger så mycket pengar på att försöka hitta den perfekta.




Kom ihåg mig?