Äntligen en makeover !

Sist jag färgade håret var faktiskt i januari eller februari! Jag visste inte ens att det var så länge sen, förrän jag kollade bakåt i bloggen. Äntligen har jag tagit tummen ur och lagt i färg. Sist färgade jag lila och rosa på typ ljus rosa/rött hår. Nu var mina toppar blonda med rester av både rosa, blått och grönt. (Det blåa och gröna är från en färgning jag gjorde för exakt två år sen). Resten av mitt hår var lite lila (i mitten) och sen mörkbrunt som är utväxten. Jag insåg att min utväxt hade solblekts lite så jag satsade på att lägga färg i hela håret och inte bara på topparna. Till min förvåning så sög håret upp färgen överallt och för första gången på länge har jag bara en färg i håret haha. Försökte förut att färga utväxten men då fastnade ingen färg alls där eftersom håret var för mörkt. Nu hade det blekta lite av solen och då funkade det plötsligt skitbra. Gratis blondering!  Färgen jag la i var faktiskt egentligen mörkröd med lite rosa i, som inte skulle se rosa ut förrän efter några tvättar. Men mitt hår var så pass ljust (topparn var ju blonda) så håret blev knallrosa istället. Båda bilderna är lite orättvisa. På efterbilden är det nästan som i verkligheten, men jag tyckte det mer lila ut på bilden än IRL.
Förebilden var dålig eftersom jag tog den i spegeln. 






Kom ihåg mig?