Jag startar nu ett nytt mål!

Jag har i hela mitt liv varit underviktig. Jag föddes t.o.m underviktig och lite liten. Att gå upp i vikt har varit otroligt svårt för mig. Folk brukar säga att det är hur enkelt som helst att gå upp, och hur svårt som helst att gå ner. Ja men det beror väl på vem man är. Hela mitt liv har jag varit van att äta viss mycket, vilket gör att min kropp är van en viss mängd. För att öka i vikt så måste man äta mer än vad man brukar. Alltså måste man tvinga i sig mer mat även om man redan är mätt. Vilket är grymt jobbigt och äckligt för om du redan är mätt så måste du fortsätta äta. Tror ingen brukar må så bra efter att fortsatt trycka i sig trots att du redan var sprängandemätt. 
Jag har fått bekräftat att i min ålder och med min längd så ska jag ligga på runt 50kg. Men eftersom jag föddes liten så tyckte de att det är okej om jag hamnar precis under 50 också. Så nu tänker jag ännu en gång (ca 3e gången de senaste åren) verkligen gå in för att öka i vikt. Vilket betyder att jag måste sätta alarm för att äta minst en gång var 3e timme och hinna med 6 måltider per dag. Förresten, hur många av er brukar egentligen äta 6 måltider per dag? Typ ingen gör ju det? Man ska tydligen äta frukost,mellanmål, lunch,mellanmål, middag, och kvällsfika. (Och är det helg så måste man äta kvällsfika innan man får äta chips&godis på kvällen!) :s Brukar ni äta så mycket på en dag? Jag tycker det känns sjukt överdrivet. Hur ska man hinna äta allt det där?  Nu när man har sommarlov så sover man ju till 11-13 och då har man redan missat två måltider. Då måste man tydligen ta igen dom måltiderna genom att klämma in dom nån annanstans under dagen. Hur ska man hinna bli hungrig igen innan det är tid för nästa måltid?? Detta är alltså information från en utbildad "matpsykolog". Det blir ett heltidsjobb för någon som behöver öka eller minska i vikt.  Om nån av er också håller på med att antingen gå upp eller ner i vikt just nu - heja er!
Det är slut för mig att skämmas över min vikt. Jag har alltid velat gå upp!

Ps. Vet ni förresten vad det sjuka är? Jag har aldrig blivit mottagen hjälp för viktökning. Jag har blivit nekad hjälp eftersom jag inte har någon ätstörning. 
Hade jag haft en ätstörning, så skulle de ha tagit emot mig och hjälpt mig. Men de sa att jag var för frisk för att få hjälp, men ändå sa de att det är livshotande att ha sån låg vikt. Ännu en gång: tack vården. Tack Sverige. Ni är så himla duktiga på att hjälpa ert folk. Host host


Lycka till!




Kom ihåg mig?