Värdelöst och vara student idag

Gud vad värdelöst det är att fortsätta gå i skolan och knappt få pengar så man klarar sig. Varför ska jag sitta här och må sjukt dåligt av stress och ångest pga skolan när jag inte ens har pengar så jag kan göra något. Kommer inte kunna göra något annat än att sitta i skolan för som student får man inga pengar. Varför ska jag stanna kvar i skolan och göra klart bokrapporter i engelska C och skriva uppsatser om krig i Syrien (och ha ångest av pressen ) när jag kan få betalt av arbetsförmedlingen varje månad medan man väntar på att hitta ett jobb? Jag skulle ju iallafall få betalt för jobbet då! Jag får bara ångest och panikattacker varje dag av allt skolarbete - till vilken nytta? Året jag läser nu är helt frivilligt och är bara för att läsa klart kurser som jag (helt i onödan) har tagit på mig. Att läsa svenska C "bara för jag tänkte vara duktig" kommer inte direkt vara avgörande när jag sen ska söka mitt första jobb.  "Jag ser att du inte fick godkänt i naturkunskap så du får inte städa hos oss".
"Det är inte så det funkar,Linn" kommer ni säga. Men det är inte värt att jag tar ut mig och istället mår superdåligt pga skolan när jag slösar bort min tid och inte ens får ut något av det. Skulle hellre jobba och få betalt så jag kan hitta på saker än att sitta i skolan och må dåligt och knappt få en enda krona. Till vilken nytta? Många hoppade direkt vidare med sämre betyg än mig och började jobba. Eller som andra jag känner gjorde - hoppade av IV för att jobba istället för de ville kunna ha pengar och ha kul.



Kom ihåg mig?