Bedömning av förlängning av "stick hair"

Jag valde igår att ta ut de sista slingorna av min hårförlängning. Jag har använt mig av "stick hair" som är hårslingor som man fäster med ringar. Jag beställde 80 slingor som jag sedan färgade så det skulle passa mitt "ombre hår". Jag valde den typen av hårförläning för jag var trött på Clips då man måste ta ur och sätta i varje,varje dag. Så med Stick hair så sätter man endast in dom en gång och sen låter dom även sitta i när man duschar och sover. Tyckte det skulle vara smidigt. Att sköta färgning av 80 lösa slingor var ett h*lvete och det rekomenderar jag inte! Var så svårt att ens kunna duscha slingorna (hade inte satt in dom i håret ännu) och det var jättesvårt överhuvudtaget.
Så se till att ha dom färdiga redan i rätt färg när du beställer.
Sen tog det ca en timme att sätta i. Jag satt däremot bara in ca 50 stycken av slingorna, och det tog med mammas hjälp en timme.  Mina slingor satt i i nästan en månad bara. Dom ramlar ur lite när som helst av sig själv. Det gäller när man tvättar och borstar håret att inte rycka eller dra för hård. Då glider dom liksom ur håret. 
Men håller man emot och är försiktig så sitter dom faktiskt ganska bra :)
Jag tappade lite slingor lite här och där men det som var bra var att det inte märktes att det fattade slingor, för de var ändå så många. Men på slutet när jag hade ca 10 kvar så såg det bara dåligt ut. Tog då tången och "öppna" ringarna för att sedan kunna dra ur dom från håret.
Jag rekomenderar denna metod ifall du:
  • inte vill behöva sätta i och ta ur förlängningen varje dag, samt när du ska duscha och sova.
  • Vill ha ett mer naturligt resultat
  • Vill använda dig av något som inte sliter SÅ mycket på håret (slits mer än clips).
  • Vill kunna vakna upp på morgonen och hela håret är "klart" och ser bra & färdigt ut. Haha, du sparar mycket tid!
Du bör inte använda dig av stick hair ifall du:
  • Inte alltid vill ha hårförlängningen i.
  • Vill kunna duscha och sova bekvämt! (är lite jobbigt att duscha och sova med)
  • Vill kunna borsta igenom ditt hår utan att råka rycka ur allt.
  • vill inte slita på håret överhuvudtaget (clips är då bästa valet)
  • Vill kunna hantera färgning utan att det slutar med att alla slingor trasslar in sig i varandra och blir svåra att skölja ur och få bra resultat.
Jag kommer FAKTISKT att sätta in slingorna igen. Och denna gång ska jag använda mig av alla slingorna.
Förutom de slingor som nu är trasiga. När några av dom for ur håret så blev några slingor oförbrukbara.
Kan ändå säga att jag är ganska nöjd med denna hårförläning och har tyckt det varit SÅÅÅÅÅ skönt och slippa ta ur dom och sätta in dom varje morgon! Jag kommer fortsätta använda slingorna jag köpt, MEN kommer sedan endast använda mig av clips i framtiden.
Jag, när jag fått ur de sista slingorna. (på bilden är alla slingor jag använt mig av sammanlagt)



Kom ihåg mig?